Téměř 6 milionů diváků sledovalo na italském TV kanálu Rai1 živé vysílání vánočního pořadu "Panariello pod stromkem" s celonárodní hvězdou, komikem Giorgiem Panariellem.
Pořad se vysílal 22-23 prosince ze sportovní arény Modigliani proměněné pro tento účel ve spektakulární scénu s majestátním vánočním stromkem. Ozvučovací systém založený na reprosoustavách RCF řady Touring and Theatre dodala spolu s pódiem, osvětlením a LED obrazovkami rentálka Agorà.
V italském populárním vánočním televizním programu moderovaném Giorgiem Panariellem vystoupila desetičlenná kapela s gospelovým sborem, holywoodský herec Matt Dillon a několik dalších hostů.
Ozučovací systém sestával z:
6 x 12ks TTL55-A - aktivní třípásmový modul line array, použitý pro terasy a tribuny. Clustery byly zavěšeny ve výšce 14m a orientovány do půlkruhu.
4 x 6ks TTL33-A - aktivní třípásmový modul line array, použitý pro hlavní plochu. Clustery byly zavěšeny ve výšce 12m v menším půlkruhu kolem centrální platformy pódia.
8ks ART312-A - aktivní dvoupásmový reprobox, umístěný pod pódiem a podél centrální platformy pro vykrytí nejbližších míst.
14ks TTS56-A - aktivní vysoce výkonný subwoofer v konfiguraci end fire, umístěný pod hlavním pódiem.
Pódium s dlouhou platformou končící uprostřed divácké plochy mělo za následek několik míst obtížných pro provoz náhlavních mikrofonů. Reproduktory musely být zavěšeny ve výšce minimálně 10m, aby neblokovaly pohledové linie kamerám. Všechny tyto faktory znesnadňovaly maximalizaci srozumitelnosti bez negativního dopadu na práci s mikrofony.
Akustický projekt pečlivě připravili technici firem RCF a Agorà. Podařilo se jim proměnit obtížný prostor sportovní arény na televizní studio s velmi dobrou kvalitou zvuku. Ozvučení bylo rozmístěno koncentricky, což umožnilo zkrácení vzdálenosti mezi reproduktory a posluchači v celém prostoru (přibližně 5000 lidí) s přesnou časovou synchronizací jednotlivých clusterů. "Začali jsme nejbližším clusterem u pódia a postupně jsme dorovnávali ty další s ohledem na nejlepší kompromis, pokud jde o časové zpoždění v zónách maximálního překrytí", říká Antonio Paoluzi, PA manažer firmy Agorà.
Výsledek byl extrémně úspěšný. Zvuk kapely, sboru i hostů byl plný a přesný, bez nepříjemného dozvuku. Přenos řeči byl efektivní s vyrovnanou a příjemnou důrazností hlasu. Televizní produkční tým i scénáristé byli naprosto spokojeni. Vynikající srozumitelnost při nízké i vysoké hlasitosti poskytla volnost při práci s mikrofony, aniž by docházelo ke zpětné vazbě.
"Velmi úspěšně se nám podařilo vytvořit akustické prostředí televizní estrády", shrnuje Paoluzi. "Systém TT+ firmy RCF dokázal své kvality v akusticky nepříznivém prostředí, jako je sportovní aréna Modigliani."