Los Angeles, California, 22 února , 2016 – 58. ročník každoročního ocenění GRAMMY awards udělované Národní akademií hudebního umění a věd ve Spojených státech za výjimečné úspěchy v hudebním průmyslu bylo díky společnosti Powersoft vybaveno kříšťálově čistým zvukem o výkonu 720 000 W. Více než 18 000 návštěvníků v multifunkční aréně Staples Center v Los Angeles a téměr 24 milionů diváků po celém světě mohli sledovat předávací ceremoniál a působivé vystoupení Lady Gaga, Nile Rodgerse, Jacksona Browna a kapely The Eagles, Chrise Stapletona a dalších. Dále se během večera vzpomínalo na umělce, o které hudební svět tento rok přišel, jména jako David Bowie, Glenn Frey, B.B. King a Lemmy.
Událost po zvukové stránce zajišťovala produkční firma ATK Audiotek v aréně Staples Center, kde se slavnostní předávání odehrává již 16. rokem. Program akce moderoval LL Cool J a nejzásadnější ceny (od kategorie “Nejlepší nový umělec až po Nejzásadnější hudební noc) byli uděleny lidem jako je Bruno Mars, Ed Sheeran, Alabama Shakes a Meghan Trainor.
Spolehlivý a kvalitní zvuk společně s napájením pódiových monitorů, front-fillů a horních míst k sezení byl realizován 72 jednotkami zesilovače K10 rozmístěných po celém prostoru arény.
Před arénou byli umístěny dvě aktivní pódia, u FOH stanoviště navíc podium s cateringem. Zesilovače K10 sloužili jako zdroj napájení pro side fill, wedge a drum fill v rámci celé akce.
Seznam použitých reproboxů:
2x ATK C6 na každé straně
4x ATK M5 wedge na přední straně podia
ATK CSW218 jako subwoofer pro bicí s ATK M5 pro pokrytí vyšších frekvencí
Záložní odposlechy ATK M2s pro různé situace
Front fill se skládal zavěšených 12ti jednotek JBL VRX932, ground fill obstarávali subwoofery ATK CSW 218.
Vrchní tribuna byla pokrytá reproboxy ATK C6 rozmístěných v proporčních vzdálenostech na vrchním obvodu arény. “Zvukové vlastnosti prostoru jsou velice předvídatelné.” Tvrdí Mikael Stewart, šéf oddělení pro plánování speciálních akcí. “Staples Center aréna je původně navržena pro sportovní akce, nemění se akusticky ani po stránce struktury. Veškeré ladění a celkovou konfiguraci zvuku jsem tímto mohli přizpůsobit scénickému designu.”
“DSP systém Armonia od společnosti Powersoft zahrál zásadní roli v konfiguraci PA systému v prostoru arény. Byli jsme schopni velice snadno vyvolat presety z minulých ročníků Grammy awards pořádané na stejném místě a téměř okamžitě začít hrát. Podařilo se nám tím ušetřit velké množství času a jak všichni víme, tak čas hraje vždycky proti nám.”
Na exkluzivní události jako jsou GRAMMY awards ale nehraje vůdči roli pouze snadná a rychlá konfigurace a stavba, ale také spolehlivost všech zařízení. “Je nad slunce jasné, že velké množství lidí v sále má tendenci komentovat zvuk podle toho, kde v místnosti sedí nebo na základě vlastních, subjektivních a uměleckých preferencí. Když na to však přijde, tak každý pozná výpadek nebo jinou fatální chybu kterou si nemůžeme za žádných okolností dovolit. V případě značky Powesoft se však nikdy neobáváme problémů, již mnohokrát jsme se přesvědčili o tom, že jsou ty to produkty extrémně spolehlivé a znějí opravdu skvěle.” Dodává Stewart.
“Mimo spolehlivost, výborný zvuk a časově úspornou konfiguraci je potřeba zmínit i vysokou účinnost. Neuvěřitelná efektivita výstupního napětí a možnost naplnit 6U rack dechberoucím výkonem přináší úsporné vlastnosti během přepravy, které produkce jako ATK nemůže přehlédnout. Kombinace zesilovačů Powersoft a reproboxů JBL šetří místo během cestování s vybavením po celé zemi a tímto pro nás byla volba jasná.”
I přes technický úspěch ATK měl tento večer spíše melancholický nádech. “Letos jsme přišli o velké množství špičkových hudebníků a vzpomínkové koncerty během akce byli velice dojemné, samotného mě zaujalo představení Lady Gaga a Nile Rodgerse, které mnohým z nás připomělo proč jsme se rozhodli pro práci v branži."
překlad: Tomáš Haberland, PRODANCE