Nové digitální mixážní pulty RCF skladem

 

Proslulá italská firma RCF doplnila svůj sortiment o nový druh produktu, digitální mixážní pulty řady M.

Mixážní pult M 18 představuje víceúčelové řešení pro hudebníky, kteří v jednom zařízení hledají komplexní řešení pro studiové a live aplikace. Vestavěný zdroj zaručuje maximální flexibilitu a snadný transport, WiFi anténa a přístupový bod integrované uvnitř zařízení radikálně snižují množství převáženého vybavení. Ovládání veškerých funkcí probíhá prostřednictvím uživatelsky přívětivé iOS aplikace MixRemote ve Vašem iPadu.

Na předním panelu M 18 nalezneme 6x XLR vstupů a 2x combi-XLR vstupy, všechny jsou vybaveny mikrofonními předzesilovači pro vyvážený, hřejivý a dynamický zvuk.

Konstrukce linkových vstupů je založena na stejném principu vysoké kvality použitých předzesilovačů jako u mikrofonních vstupů. Vstupy 9 až 18 s připojením 6,3 mm Jack představují linkové vstupy mixážního pultu M18, kdy vstupy 9 a 10 mohou být přepnuté do režimu HI-Z s vyšší impedancí. Tyto umožňují připojení pasivně napájených hudebních nástrojů ( např. elektrické kytary a baskytary) bez použití přídavného adaptéru.

Dálkově nastavitelný zisk mikrofonních předzesilovačů umožňuje uživatelům řídit vybuzení vstupního signálu i ze značné vzdálenosti, kdy je současně možné ukládat celkové nastavení do instantně přístupné „Snapshot“ paměti.

Na zadním panelu se v těsné blízkosti nachází šest symetrických +22 dB Aux výstupů pro připojení pódiových monitorů, přídavných odposlechů a externí efektové jednotky.

Hlavní +22 dB výstup je osazen symetrickým XLR párem.

Konektor pro sluchátka představuje poslední bod na seznamu vstupů a výstupů digitálního mixážního pultu M 18. Pomocí funkce Personal Mix pod kolonkou Phones v menu MixRemote aplikace je možné vytvářet individuální nastavení pro osobní monitoring. Na sluchátkový výstup je možné přiřadit signál MAIN MIX sběrnice a jako druhou možnost také poslech PFL

Na předním panelu jsou k dispozici MIDI IN a OUT porty pro připojení různých druhů MIDI kontrolérů.

Footswitch port umožňuje spojení s jedním nebo dvojitým nožním spínačem pro vyvolání efektových presetů, mute returnů a ovládání dalších funkcí.

Další nadstandardní vlastností je přítomnost USB A portu, poskytující možnost použití flash disků a externích HDD pro vytvoření exportu kompletní nahrávky v komprimovaném i nekomprimovaném formátu. M18 tak představuje kompletní nahrávací zařízení, jehož přehledné grafické rozhraní pomáhá jednoduše organizovat obsah playlistů včetně funkce AUTO play.

 

Mobilní aplikace MixRemote je bránou pro ovládání digitálního mixu RCF M 18.

Design a vývoj iOS aplikace se od samého začátku soustředí na potřeby hudebníků. Grafické rozhraní je navrženo pro ovládání pouze jednou rukou, jednotlivé funkce vstupů a výstupů jsou v dosahu rychlými doteky na obrazovce pro rychlou a přehlednou obsluhu během hraní.

Aplikace MixRemote je nyní k dispozici pro operační systém iOS.

       

Na hlavní stránce aplikace se nachází jednoduše přístupná sekce se všemi graficky znázorněnými vstupy, dále 6 vrstev faderů pro přiřazení k AUX sběrnicím a úrovně efektů na jednotlivých kanálech. Sběrnice AUX1 až AUX6 umožňují šest nezávislých výstupních kanálů, FX1, FX2 a FX3 slouží k ovládání úrovně třech interních efektových jednotek.

 

Tlačítko EDIT otevírá přístup k celému řetězci pro zpracování signálu u všech 18 vstupních kanálů mixážního pultu M18.

Processing strip obsahuje:

• Ovládání předzesilovače: Vstupní zisk, filtr s horní propustí, 48 V fantom napájení (pro mikrofonní vstupy), invertování fáze a přepínání HI-Z režimu (pouze pro vstupy 9 a 10) 
•Noise Gate modul
• Kompresor na profesionální úrovni
• Parametrický ekvalizér

      

Všechny vstupní kanály obsahují čtyřpásmový parametrický ekvalizér se třemi volitelnými algoritmy pro různé druhy práce.

• Standard – Standardní ekvalizér pracuje s klasickou křivkou pro frekvenční odezvu dělenou na čtyři pásma pro nejpreciznější nastavení frekvencí.

• Vintage – Vintage ekvalizér nabízí specifický zvukový obraz pro všechny čtyři pásma. Algoritmus inspirovaný klasickým „vintage“ ekvalizérem analogového světa je ideální pro hlas a perkusní zvuky.

• Smooth – Ekvalizér typu „Smooth“ přináší moderní a zvukově flexibilní EQ sekci. Algoritmus velice snadno nastaví „jemnost“ nízkých a vysokých frekvencí.

 

M 18 dokáže simultánně provozovat až 19 efektů. Tři z nich jsou definovány jako „Send efekty“ a do mixu jsou dodávány pomocí FX sendů.

• FX1 představuje hluboký a transparentní Reverb, pracující s psychoakustickými vlastnostmi presetů typu Hall, Room, Plate aj.
• FX2 přináší delay na profesionální úrovni s TAP time až 2500 ms a příslušnými filtry umístěnými na signálu zpětné vazby, vytvářející zajímavé zvuky a komplexní tapping efekty.
• FX3 je přiřaditelný multiefekt s širokými možnostmi jako je chorus, flanger, pitch shifter a další.

Unikátní funkcí u digitálního mixu M 18 je možnost efektového řetězce MultiFX až na čtyřech kanálech. Díky této funkci je možné vložit volně řazenou trojici efektů (Pitch Shifter, Chorus/Flanger, Delay) na kanály 5 a 6 nebo 7 a 8.

Kanály 9 a 10 s volitelným Hi-Z linkovým vstupem je možné vybavit efektovým řetězcem skládajícím se až z pěti současně použitelných efektů.

 

Hudebníci mají dále možnost využívat prémiovou funkci: simulaci kytarových zesilovačů, kdy je možné dva kanály přepnout do režimu Hi-Z a využívat realistické modelace kytarových zesilovačů.

Kytarový a baskytarový hráči mohou počítat s počtem 11 na míru střižených simulací. Konkrétně se jedná o: Darkface ‘65 (US), JazzC (JP), Rock ‘64 (UK), Rock 800 (UK) Crunch, Rock 900 (UK) Lead, Top30 (UK), Modern (US), BassMate (US), BassAmp (DE), Markbass Little Mark III (IT), Markbass TTE 500 (IT).

Jednotlivé zesilovače je možné kombinovat s velkým množstvím různých kytarových reproboxů a tímto experimentovat s rozsáhlými možnostmi zabarvení zvuku, emulací třech různých mikrofonů a třech poloh mikrofonů ( blízko v ose, blízko mimo osu a 1 m vzdálenost od boxu).

Rozsáhlé možnosti integrovaných zvukových možností umožňují všem hudebníkům vytvořit svůj osobitý zvukový projev bez nutnosti převážet těžké a objemné zesilovače a reproboxy.