Punkrocková ikona, kapela The Professionals, se nedávno znovu dala dohromady a v londýnském 100 Club odehrála vyprodaný koncert. O zvuk se postaral nový mixážní systém Allen & Heath dLive.
The Professionals, složeni z bývalých členů Sex Pistols, se na veřejnosti objevili poprvé po více než 30 letech u příležitosti vydání sady CD "The Complete Professionals" firmou Universal.
Vzhledem k malému prostoru a relativně nízkému počtu vstupů se zvukař Ben Hammond rozhodl obsloužit FOH, monitory i multikanálový záznam nejmenší sestavou v řadě dLive - ovládacím pultem S3000 a stage rackem DM32 se síťovou kartou Dante. Zadání znělo: bicí, basa, dvě kytary, čtyři zpěvy, čtyři kanály pódiových monitorů a stereofonní plus multikanálový záznam přes Dante do Reaperu pro budoucí vydání živé nahrávky.
"Pro tento typ hudby jsem potřeboval docílit nabroušený a dynamický mix. dLive je pult s extrémně čistým zvukem a processing se vzorkovacím kmitočtem 96kHz poskytující daleko větší prostor a dynamickou rezervu mi umožnil rychle docílit zvuk, jaký jsem si představoval", říká Hammond. "Snažil jsem se mít mix tak otevřený a surový, jak to jenom šlo, a to výhradně s použitím vynikajících efektů v pultu, takže jsem nebyl odkázán na pluginy nebo hardwarové efekty. Jsem zvyklý používat hodně podskupin, což vychází z doby, kdy jsem se učil mixovat v maličkém klubu s tragicky nedostatečným výkonem monitorového aparátu a tady jsem se cítil jako ve známých vodách."
Veškerá komprese nebo výraznější útlum EQ probíhaly na podskupinách, takže Hammond si mohl zachovat maximální úroveň pro monitory. dLive toto zvládá velmi dobře díky vysokému počtu mixážních sběrnic s processingem , efektových a monitorových sendů a maticových výstupů.
"Koncert proběhl výborně, posluchači byli v extázi, kapela byla velmi spokojená a těšila se na další akci. Pracovat s někým, kdo má za sebou takovou minulost a takový vliv na hudbu jako Paul Cook byla opravdová čest", shrnul celou událost Hammond.