dLive a Královská filharmonie

Digitální mixážní systém Allen & Heath dLive byl vybrán na FOH pracoviště evropské premiéry Pokémon Symphonic Evolutions produkované společnostmi Princeton Entertainment a U-Live a hrané Royal Philharmonic Concert Orchestra v londýnském Eventim Apollo Hammersmith.

V obdobné situaci použil FOH zvukař Ian Barfoot systém iLive pro produkci Classical Quadrophenia kapely The Who a nyní se rozhodl vyzkoušet nový systém dLive.
"Zadání znělo vytvořit dojem velkého filmového zvuku, což si vyžadovalo snímání všech nástrojů zblízka samostatnými mikrofony. To znamenalo, že mikrofonů nebude málo! Použili jsme něco kolem 90 mikrofonů", vysvětluje Barfoot. "Produkce vyžadovala nejčistší a nejpřirozenější možný zvuk, takže volba mixážního systému byla pro mne zásadní. Už dlouho jsem velkým příznivcem řady iLive, takže příležitost vyzkoušet novou vlajkovou loď mne nadchla.

Hlavní požadavky na ozvučení se týkaly hudebního tělesa Royal Philharmonic Concert Orchestra sestávajícího z 38 smyčců, 9 dřevěných dechových nástrojů, 6 lesních rohů, 8 žesťů, řady perkusí, harfy a klavíru. K tomu je potřeba připočítat ještě 6 zvukových stop z videa a dva mikrofony pro moderátory.

Systém dLive tvořený ovládacím pultem S7000 a MixRackem DM64 zpracovával přibližně 70 fyzických vstupů a budil line array K2 firmy L-Acoustics. Všechny efekty pocházely přímo z pultu dLive obsahujícího "úctyhodnou" knihovnu efektů.

 

"To první, čím na mne pult udělal dojem, byl ohromující mikrofonní předzesilovač s velmi analogovým charakterem a přitom úžasným detailem a čistotou. Jedna věc je poslouchat samostatný vstup, jakmile ale přidáváte další signály, mix může začít ztrácet čitelnost. To ale nebyl náš případ - s postupným přidáváním orchestrálních sekcí narůstala bohatost výsledného zvuku a přitom bylo v případě potřeby možné dostat do popředí čistotu a detail jednotlivých nástrojů. Orchestrace obsahuje spoustu 'sólových okamžiků', které přirozeně vyplouvaly na povrch bez nutnosti sahat na fadery. Možnost nakonfigurovat si pult podle potřeby je stejně jako u iLive úžasná, množství uživatelských pohledů ale dostává dLive o úroveň dál. Netypicky mám tendenci řadit si vstupy na pultu tak, abych měl pro každou skladbu v 'pracovní vrstvě' všechno, k čemu potřebuji mít rychlý přístup a méně naléhavé věci nechávám pohřbené někde hlouběji", říká Barfoot.

 

"Pevně věřím tomu, že iLive byl jednou z největších inovací ve světě digitálních mixážních pultů a že pro dLive platí totéž a ještě více. Opravdu věřím, že toto je nejlepší digitální pult pro živé zvučení, s jakým jsem doposud pracoval. Zdá se mít trojrozměrný zvuk, který jiné pulty nemají, s orchestrem je to evidentní. Tohle změní hru", shrnuje Barfoot.